Ζεστή σαλάτα ζυμαρικών με φρέσκα μανιτάρια, σκορδάτα ντοματίνια φούρνου, λιαστή ντομάτα και προσούτο

Σε κάθε σπίτι, τα ζυμαρικά είναι συχνά οι πρωταγωνιστές ενός μεσημεριανού ή βραδινού γεύματος. Ποιος δεν έχει αναμνήσεις από τα παιδικά του χρόνια, τρώγοντας παστίτσιο ή μακαρόνια με κιμά γύρω από το οικογενειακό τραπέζι;

Αν και ενοχοποιημένα, θεωρώ πως τα ζυμαρικά έχουν την θέση τους σε μια ισορροπημένη διατροφή. Γνωρίζω ωστόσο άτομα που επιλέγουν να τρώνε ζυμαρικά πάρα πολύ συχνά, πρωτίστως επειδή η διαδικασία παρασκευής τους μπορεί να γίνει σχετικά απλή και δευτερευόντως επειδή τους αρέσουν.

Η υπερβολική κατανάλωση μιας κατηγορίας τροφίμων, κυρίως λόγω οκνηρίας (να ασχοληθεί δηλαδή κάποιος με την διατροφή του), με βρίσκει πραγματικά αντίθετη.

Έχω ακούσει περιπτώσεις ενήλικων ανθρώπων να δηλώνουν πως δεν τους ενδιαφέρει τί θα καταναλώσουν ή ότι βαριούνται την διαδικασία των προμηθειών πρώτων υλών από την αγορά ή πως οποιαδήποτε παρασκευή φαγητού είναι μπελάς και προτιμούν να τρώνε για παράδειγμα ζυμαρικά με κέτσαπ ή κατεψυγμένες πατάτες κάθε μέρα. Εννοείται, πως θα προκύψει η συνθήκη και θα φάμε κάτι σαν τα παραπάνω. Η διαφωνία μου έγκειται στην αδιαφορία που ίσως να δείχνει κάποιος για την διατροφή του. Είναι σημαντικό να φροντίζουμε τον οργανισμό μας μέσω μιας ισορροπημένης διατροφής. Οποιαδήποτε ακραία διατροφική συνήθεια σπάνια έχει θετικά αποτελέσματα για το σώμα μας. Δεν γνωρίζω κανέναν που να έχει εφεδρικό οργανισμό αλλά είναι πολλοί εκείνοι που αδιαφορούν γι' αυτόν.


Παρακάτω θα δεις μια συνταγή που ετοίμασα με ζυμαρικά και φρέσκα λαχανικά. Εκτός από ζυμαρικά, περιλαμβάνει φρέσκα μανιτάρια, σκορδάτα ντοματίνια φούρνου, λιαστή ντομάτα και προσούτο Ευρυτανίας. Αν σου αρέσουν τα παραπάνω υλικά τότε αξίζει να την δοκιμάσεις!


Προετοιμασία 20 λεπτά, μαγείρεμα 25 λεπτά, μερίδες 2-3


Υλικά:


· 500gr ζυμαρικά (χρησιμοποίησα πέτουρα λαχανικών από την εταιρία Αγροζύμη)

· 400gr φρέσκα μανιτάρια agaricus (ή άλλα της αρεσκείας σου)

· 10-15 φρέσκα ντοματίνια

· 2 σκελίδες σκόρδο

· 4-5 κομμάτια λιαστής ντομάτας

· 100gr προσούτο

· Ελαιόλαδο, αλάτι, θυμάρι και γλυκό μπούκοβο

· Φρέσκος μαϊντανός (προαιρετικά)




Εκτέλεση:


  1. Προθερμαίνω τον φούρνο στου 170 ° C. Πλένω καλά τα ντοματίνα, τα κόβω στην μέση και τα τοποθετώ σε ένα μπολ. Καθαρίζω και ψιλοκόβω μία σκελίδα σκόρδο και την μεταφέρω στο ίδιο μπολ με τα ντομαντίνια. Ρίχνω ελαιόλαδο, αλάτι και θυμάρι και ανακατεύω καλά με ένα μεγάλο κουτάλι ώστε να πάνε παντού τα υλικά. Μεταφέρω τα ντοματίνια πάνω σε ένα ταψί με αντικολλητικό χαρτί και τα ψήνω στον προθερμασμένο φούρνο για περίπου 15 λεπτά.

  2. Παράλληλα καθαρίζω τα μανιτάρια με μια νωπή πετσέτα (κάνει και χαρτί κουζίνας). Τα κόβω σε λεπτές φέτες και τα μεταφέρω σε ένα μπολ. Στην συνέχεια καθαρίζω και ψιλοκόβω την δεύτερη σκελίδα σκόρδο. Τοποθετώ ένα αντικολλητικό τηγάνι πάνω σε δυνατή φωτιά και αφού κάψει ρίχνω τα μανιτάρια και τα μαγειρεύω για 3-4 λεπτά ή ώσπου να εξατμιστούν τα υγρά τους. Μετά προσθέτω το ψιλοκομμένο σκόρδο, ελαιόλαδο, αλάτι και λίγο θυμάρι και ανακατεύω καλά. Μαγειρεύω για 2-3 λεπτά και αποσύρω το τηγάνι με τα μανιτάρια από την εστία.

  3. Ελέγχω τα ντοματίνια και τα αφαιρώ από τον φούρνο μόλις είναι έτοιμα ή έχουν περάσει περίπου 15 λεπτά.

  4. Παράλληλα, προσθέτω νερό και αλάτι σε μια μεγάλη κατσαρόλα και την τοποθετώ πάνω σε δυνατή φωτιά. Μόλις το νερό έρθει σε σημείο βρασμού προσθέτω τα ζυμαρικά της επιλογή μου και τα μαγειρεύω ανάλογα με τις οδηγίες της συσκευασίας. Τα ανακατεύω καλά για να μην κολλήσουν.

  5. Ταυτόχρονα, ψιλοκόβω το προσούτο, τις λιαστές ντομάτες και τον μαϊντανό.

  6. Μόλις είναι έτοιμα τα ζυμαρικά τα σουρώνω και τα μεταφέρω σε ένα μεγάλο σκεύος. Προσθέτω τα ψητά ντοματίνια, τα μανιτάρια, το προσούτο και τις λιαστές ντομάτες. Στην συνέχεια προσθέτω τον μαϊντανό, μπόλικο ελαιόλαδο, αλάτι και γλυκό μπούκοβο. Ανακατεύω καλά σερβίρω και απολαμβάνω!



Subscribe via email

Follow us on Instagram

© 2020 by EATpetit